۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۸۱۱۸۵
آیت الله صدیقی:

عملیات موشکی سپاه پیام اقتدار ایران به جهان بود| مسؤولان با رسیدگی به مطالبات اجازه موج سواری به دشمن ندهند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمله موشکی سپاه به تروریست ها گفت: سپاهیان غیور سرکردگان تروریست را بیخ گوش آمریکایی ها مورد هدف قرار دادند و این عملیات پیام اقتدار و قدرت ایران بود.
 آیت الله صدیقی  آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به پاسخ موشکی سپاه پاسداران در واکنش به جنایت تروریستی اهواز گفت: سپاه با این واکنش سریع نشان داد که هر آن چه ولی امر مسلمین امر کنند، این شیرمردان در اسرع وقت دعوت ایشان را لبیک می گویند.

وی با بیان این که مشتی مزدور، نادان و خبیث در اهواز مردم عزیز ایران را مورد حمله ناجوانمردانه قرار دادند، اظهار داشت: سپاهیان غیور کشور از فاصله 500 کیلومتری در عمق خاک سوریه و کنار ساحل فرات، سرکردگان تروریست را بیخ گوش آمریکایی ها مورد هدف قرار دادند و این حمله مقتدرانه پیام اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی بود.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: این واکنش قهرمانانه برای اربابان تروریست ها نیز حاوی این پیام بود که بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب «زمان بزن در رو گذشته است و اگر یکی بزنید 10 تا خواهید خورد».

آیت الله صدیقی با بیان این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز پنجشنبه نقشه راه را برای ما ترسیم کرد، ابراز داشت: این دیدار با شکوه نقطه عطفی به دیدار سال 65 است، زیرا آن دیدار نقطه آغاز حرکت حماسی و دشمن برانداز جوانان کشور بود؛ آن دیدار سبب شد تا جوانان عزیز ما در رویارویی نظامی با دشمن، آن دلاور مردی ها را در تاریخ ثبت کنند و رهبری در این دیدار نیز قدرت و فضائل جوانان را به رخ دنیا کشیدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که جوانان شایسته جمهوری اسلامی در طول انقلاب اسلامی گره های غیرقابل باز شدن را باز کردند، مطرح کرد: این جوانان هستند که همه فتنه های دشمن را خنثی کرده اند؛ این ها رویش های نظام هستند، اما نباید از ریزش ها نیز غافل شد و ما امیدواریم که همین رویش ها بتوانند جلوی ریزش ها را بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت گفتمان سازی در زمینه مقابله با دشمنان انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در جنگ اقتصادی باید دشمن را حس کنیم؛ امروز دشمنان ما با همه نیرو و توان به میدان آمده اند و این موضوع می طلبد که روحیه استقامت را تقویت کنیم، زیرا در غیر این صورت دشمن در جنگ رسانه ای با امکانات علمی و تجربی و عمروعاص هایی که دارد نقاط قوت ما را برعکس نشان داده و زمینه پیروزی خود را فراهم می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اظهارات ابلهانه رییس جمهور آمریکا خطاب به اروپایی ها مبنی بر این که «سه ماه صبر کنید کار ایران تمام می شود»، تصریح کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب «مشکل در جامعه وجود دارد، اما بن بست هرگز»؛ بنابراین اگر اقتدار خود را باور کنیم، دشمنی دشمن را حس کرده و استقامت و وحدت داشته باشیم آمریکا در این عرصه هم سیلی تلخ تری از ما خواهد خورد.

امام جمعه موقت تهران به التهابات بازار و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: گزارش ها و مشاهدات نشان می دهد آن چه در زمینه نابسمانی های بازار ارز، خودرو و طلا احساس می شد، مصنوعی بوده است؛ نباید این گونه باشد که هم اکنون که همه چیز سیر نزولی پیدا کرده دیگر مسؤولان تلاش نکنند، بلکه باید روند نزولی را پیگیری کرده تا مردم این موضوع را در معیشت خود احساس کنند؛ مسؤولان باید ارز کشور را اعتبار بخشند و به همین مقدار بسنده نکنند.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی ابراز کرد: نیروهای خدوم انتظامی همیشه در جبهه بوده و برای تأمین امنیت مردم همواره با مجرمان و قاچاقچیان درگیر هستند و برای برقراری نظم، انضباط و امنیت شبانه روز در همه عرصه ها حضور دارند.

آیت الله صدیقی همچنین در ادامه با تأکید بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح کرد: وزیر آموزش و پرورش حتما اطلاع دارند که در بعضی از مدارس هنجار شکنی هایی صورت می گیرد و ما از ایشان انتظار داریم که پیگیر این قضیه باشند تا روح حیا، عفت، حجاب و تقوا را به صورت چشمه های حیات به مدرسه ها تزریق شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جریان اعتراض برخی کامیون داران تأکید کرد: این مسأله قابل پیگیری بود  و نباید کار به این جا کشیده می شد؛ ضمن این که کامیون داران نیز باید بدانند که دشمن همواره در پی موج سواری است؛ لذا اگر کامیون داران دست از کار کشیدند و کالاهای مایحتاج را به مردم نرساندند، سختی و فشارش بر مردم تحمیل شد؛ همه کسانی که مسبب این امر بودند گناهکار بوده و به مردم ظلم کرده اند.

وی اضافه کرد: وزارت راه که متصدی سامان دادن به حمل و نقل کشور است باید به وظیفه خود عمل کند و عوض بعضی حرف های بی ربط به کارهای خود برسد و این مسأله ها را سامان بخشد و همچنین رانندگان زحمت کش نیز حواسشان جمع باشد که آلت دست دشمن قرار نگیرند.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی همچنین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به این که مرگ همواره ما را تعقیب می کند، گفت: ما نیز باید سراغ مرگ را گرفته و به فکر آن باشیم تا مرگ ما همنشینی با انبیا و اولیای الهی باشد.

وی با بیان این که انسان همواره باید عاقبت اندیش باشد، اظهار داشت: تقوا هم مراقبه و هم محاسبه است، بر این اساس باید در نظر داشت که نباید مرگ را فراموش کنیم، بلکه باید همیشه سعی کنیم باقیمانده عمر خود را به خوبی استفاده کرده و خطاهای گذشته را جبران کنیم تا از اهل خسران نباشیم.

آیت الله صدیقی با بیان این که امام زین العابدین(ع) نقش بی بدیلی برای تربیت بشر و حفظ خون شهدا داشتند، مطرح کرد: ایشان رساله حقوق که دنیا نظیرش را نمی تواند بیاورد و همچنین کتاب شریف صحیفه سجادیه را که هم تراز کتب آسمانی است، نگاشتند، اما متأسفانه این کتب به ویژه صحیفه سجادیه میان ما متروک است و ضرورت دارد به پناه این کتاب شریف برویم زیرا این کتاب، کتاب زندگی است./841/

ارسال نظرات